Barnáék a Hotrod Power Touron!

Archívum

Pályán

2013.06.13. 19:58 TrabantUSA

Másnap reggel átautóztunk Tennessee-ből Alabama államba, Hoover-Birmingham városába. Végre elérkezett számunkra a pillanat, amikor bebizonyíthattuk a sokszáz lóerővel érkező amerikai autóstársnak, mire is képes valójában a Trabant a maga 26 lóerejével.

7.jpg

Ez a várva-várt szlalomverseny volt. A pálya nagyon technikásra, szerencsére hosszú egyenesektől mentesre lett építve. A kb. 120 indulóból a small yellow race car az első 10 között végzett!

7.jpg

Az átlagos időeredmények 42-45 másodpercet mutattak, 40 alatt csak a  láthatóan szlalomra épített, kb. 7-800 lovas gépek mentek. Barna legjobb ideje ezzel szemben 40,5 máspdperc volt.

7.jpg

A verseny közben a versenytársak, illetve a közönség először mosolyogva, aztán inkább csodálkozva, majd meghökkenve méregette a fűnyírómotoros kis sárga autót. Innentől robbanásszerűen megnőtt a Trabant és magyar csapat (az egyetlen európai brigád) népszerűsége. Gratulációkat bezsebelve, mi is csodálkoztunk az eredményen... hiszen csak az 500 lóerő felettieket nem tudtuk megverni.

7.jpg

Megszólítottak minket a városban, amikor már autó nélkül mászkáltunk, és mondták az ő stílusukban: hé, ti vagytok a magyar fiúk a Trabival? Jó időt mentetek...! Hamar körbeért a híre a dolognak a résztvevők között.

7.jpg

7.jpg

Nem volt olyan nap ezután, amikor elmentek a kocsi mellett, hogy ne kaptunk volna dicséretet...sikerült megmutatnunk, milyen is a magyar virtus...

7.jpg

7.jpg

7.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://trabantusa.blog.hu/api/trackback/id/tr355360363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gerlaip 2013.06.19. 14:41:53

Kérünk videót a VéNyóc-alázásról! Lesz rá lehetőség?

Érdi Gábor 2013.06.19. 14:43:29

Szép eredmény :D
Grat! :)

peathy 2013.06.19. 14:54:00

"A technika nem hazudik!!!" :)

giriz 2013.06.19. 15:11:07

Te alattad sem "hazudott volna ez a technika?" :)

Johnny336 2013.06.19. 15:16:17

Szerintem a jó eredmény annak is köszönhető, hogy Barna tud vezetni, míg a gyári sokszáz lovas autók tulajai nem feltétlenül.

CorollaVVTI 2013.06.19. 15:26:00

Illetve szlalomra az 5-6 meteres amerikai monstrumok nem igazan alkalmasak...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.06.19. 15:36:08

Könnyű kaszni, jó futómű, szép eredmény!
Californiában egy csóka Fiat 500-assal tolja, kicsit okosított Abarth motor, futómű a porban, általában az első 3-ban végez :)

Kim Jong Un 2013.06.19. 15:57:59

Azert ha valasztanom kene, hogy ez a szar trabant, vagy az a Corvette Z kell, szerintem hamar dontenek.

Bélabácsi 2013.06.19. 15:59:08

Fasza, konkrétan !

Hajrá Barna !!!

TommyGun77 2013.06.19. 16:08:05

@Kim Jong Un: Ezt senki sem kérte, a dolog arról szól hogy megfelelő gépet a megfelelő helyre, azért mert valami 600 lovas még nem feltétlen jó is arra amire használni akarják. Ezért nem Forma1-es gépekkel rallyznak és fordítva...

KeMa 2013.06.19. 16:09:56

Királyok vagytok! :)

SemBoga 2013.06.19. 16:20:04

miért hiányzik a trabiról az első "szél/motortérvédő" (?) rács?

egyébként a trabik által eregetett füsthöz a pályán kívül mit szóltak a helyiek? nem problémáztak ezen?

É2I 2013.06.19. 16:49:18

Grat, én is imádtam a trabit. Azért a lápáknál , induláskor én is okoztam meglepetés 1-2 nagy autónak :D

s 2013.06.19. 17:07:42

A jó sofőr a szart is elkormányozza, úgy hogy legyen eredmény. Ennyi. Gratula.

Ad Dio 2013.06.19. 17:36:43

Mr. Kovary for president!!!

É2I 2013.06.19. 17:46:33

@zembertelen: Jaja :) Volt májer gyerek, jó autóval és otthagytam a lámpánál állva, nem egyet. A trabi ebben jó volt :)
Persze nem magasztalom az égig, de a konstrukció szintjén jó kis autó volt.
Azon mondjuk én is dobtam a hátast amikor ponyvás, kombi, katonait láttam kelet Berlinben.

kuki123 2013.06.19. 18:07:22

Hát ha ezt Werner Lang láthatta volna.
totalcar.hu/magazin/hirek/2013/06/19/szivroham_vitte_el_a_trabant_atyjat/

Isten áldja a nevét és a kezét eszét mikor papírra vetette ezt a csodát.

2013.06.19. 18:15:31

Még most lehet trabit venni, én már pár éve beszereztem egy jót :)

2013.06.19. 18:24:41

A gyári szinrefújt felni külön királyság. és Grt!

Locassen 2013.06.19. 19:29:55

nem meglepő, elvégre: "A Trabant útfekvése kitűnő, és gyorsulása kifogástalan. Ez azonban nem szabad, hogy könnyelműségre csábítson."

gummy59 2013.06.19. 19:31:58

Igeeeeeen! Ez a Barna pályája nem a műsorvezetés! itt van otthon és itt jó! Maradjon is inkább ennél :)

Fejesrob 2013.06.19. 20:02:28

Fiatal srácként én is aláztam a lámpáknál Trabival a nagyobbakat. 100 méter után aztán a lúzer egy győztes vigyorral padlógázzal leelőzött, de azért kényszeredett volt az a vigyor nagyon.

Egy haveromnak a 70-es évek végén mókolt Trabija volt, mindent ő csinált rajta és az M7-n csak nézett a többi, ahogy elsuhantunk mellette 150-el.

Persze ezért én elcseréltem volna a Trabimat bármilyen más autóra, kivéve kispolák.

miller draft 2013.06.19. 20:48:45

70-es években 150-et menő Trabant.....ezt úgy hívják városi legenda!

samot 2013.06.19. 21:12:56

@miller draft: Vagy erösen alkoholizàltan figyelted a km/oràt!Még hegyröl lefele se ment 150km/h-t!A slalomrol meg annyit,csak a fizika törvénye érvényesült!Semmi különös!

miller draft 2013.06.19. 21:26:30

@samot: Véleményünk ugyanaz, csak én tömören fogalmaztam. Ez vagy a régen minden jobb volt nosztalgia, vagy a fiatalok vakítása....a lényeg az, a faszomat ment 150-et egy Trabi a 70-es években! 90 körül mikor mentek az utcai versenyek lehetséges, idegen alkatrészekkel, pipec üzemanyaggal, atom gumikkal, fékekkel, talán. De nem 78-ban Áfor benzinnel, autókeres alkatrésszel. Az ilyen dumábval kábítson olyat aki még nem élt!

victor vacendak 2013.06.19. 21:28:44

ja, persze 150km/h.
akkor az enyém valami szar lehetett, mert kinyomtam a szemét visszintes, egyenes úton a 100-hoz (ami a gyári maximum), a 90-es években...

DP@i 2013.06.19. 21:30:46

Ahogy nézem a videokat nem olyan technikás a pálya mint egy rakparti szlalom. Nyilván nagy méretű gépekre építették.

A "semmi különös" hozzászólásról annyit, hogy nyilván tök hétköznapi dolog tengeren túlra átvinni egy ilyen autót egy ilyen versenyre, csak magáért az élményért. Nem is különös abban az autófelhozatalban egy Trabi az indulók között, simán elvegyül ahogy látszik.

Srácok! Őrült jó amit csináltok. Mikor hazaértek hatalmas írásokat várunk az egész túráról! Jut eszembe, sárga gép sorsa mi lesz? Visszatér vagy kint megy el egy gyűjtőnek? (Bocs, ha írtátok már ezt az infót, de nem olvastam sehol.)

Köszönet az út segítőinek és szervezőinek! Gratula a sikertörténethez!

DrSzoke 2013.06.19. 21:37:56

@victor vacendak: arrol nem beszelve hogy 70-nel halalfelemem volt benne.

drótszamársoul 2013.06.19. 21:39:49

@miller draft: A "mókolás" jelenthetett egy Csepel Művekben legyártott más váltó áttételt,faragott blokkot is....És,igen,már akkor...:-)

madbalee 2013.06.19. 22:08:34

Én bírtam Barnát mint műsorvezetőt is.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2013.06.19. 23:03:31

Ezen az eredményen csak az csodálkozik, akinek nem volt Trabantja :) A lámpánál a Ferraris, ha nagyon figyelt, akkor nem gyorsultam le, mindenki mást minden helyzetben igen. 60-nál már lehagytak volna, de addigra rég besoroltam eléjük.

zembertelen 2013.06.19. 23:29:26

@É2I:
Sokat mentem vele télen szerpentines utakon, ment mint állat!
Aztán - 18 fokban cseréltem hengerfej tömítést a Magas Tátrában egy hajtű kanyarban. Kibírta. Az igaz, hogy befagyott a gáz bowden és végig üvöltötte az utat mert csak a kuplunggal tudtam a sebességet változtatni a fordulatszám maradt.

2013.06.20. 00:11:34

@Locassen: "A Traban osztályában egy jó vonalú elegáns és élénk jármű"

cukkkorka 2013.06.20. 00:46:49

Trabant Wartburg motorral 150km/h. Kérdés?

A szerelő 2013.06.20. 02:08:04

A Trabi Gaál féle speckó vezérmű tengellyel még többet is tudott, mint 150 :)

ssw123 2013.06.20. 06:17:01

@A szerelő: vezérmű a Trabantban???? és mit vezérel?

venember 2013.06.20. 06:40:53

Gratula gyerekek!!!!!

Nagyon jó volt a cikk. További sok sikert és kitartást.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2013.06.20. 07:40:42

Nekem 850-es Fiat motor volt a trabimban. Na az ment 110-et. De a fékek maradtak, így csak óvatosan.... AZ előny annyi volt, hogy az emelkedőkön nem szenvedett, nem esett annyival a sebesség.

c 2013.06.20. 08:33:54

Trabi egy f.s.
Ezzel kellett volna kimenni:
www.youtube.com/watch?v=UH1QvJ2q2CY

GiXXXer 2013.06.20. 08:38:28

@cukkkorka: Láttam már sprintversenyen Traburgot - hát nem volt egy meggyőző. Az Abaliget melletti emelkedőn Campingbiciklivel ráelőztem volna.

Eme videóm végén látható: www.youtube.com/watch?v=uVWgPPq_SFs

(persze azért illik végignézni :) )

ha1tt 2013.06.20. 09:50:00

@victor vacendak: belsoseg.blog.hu/2011/09/16/hatszaz_kobcenti_ket_utem_es_a_siro_m3
Kicsit hasonlóban ültem jobb egyben, az is elment a Zsiguli mellett a vitnyédi egyenesben, amikor egyszer lábon kellett versenyre vinni - és igen:hetvenes évek :)

Evil Dragon 2013.06.20. 12:20:23

Vezettem Trabit:fürge,stabil,olyan mint egy gokart...Egyedül a fékhatással nem voltam kibékülve...

regapó 2013.06.20. 12:20:54

Még gyorsan a versenyen el kéne adni, mint sporttörténeti érdekességet, hátha poénból pár sör után megveszi valami ottani pénzesebb impulzusvásárló házi dodzsemnek, valódi autó áráért.

A szerelő 2013.06.20. 12:42:53

@ssw123: "és mit vezérel?" Hogyhogy mit? A hátramenet kettes fokozatának a szinkrongyűrűjét, mi mást :)

Anteovin 2013.06.20. 13:26:31

@miller draft: Nem hinném! A nagybratyómnak volt egy ZU-s rendszámú Trabija, én láttam, amikor az M7-en addig tekeredett a kilóméter órája, amíg túlment a középső(talán reflektor lámpán)is. Volt az a széria, ami nagyon penge volt!!!

semmiselesz 2013.06.20. 13:55:17

Videó esetleg NTSC-ben is jó lenne, majd átkonvertálom.

semmiselesz 2013.06.20. 14:00:16

Azért szóltak, kint, hogy a Merkurnál feleannyi a várakozási idő a Trabant 601 specialra, mint az NDK-ban?

Nanenáné 2013.06.20. 15:31:32

Két személyes élmény:
1. A saját ki szürkével mentem az "Osztyapenkó"-tól Zamárdiig 55 percet. Akkor szoc. autó nem előzött meg. A gyári sebmérő többször is kiakadt 120 felett. Utána természetesen hengerfej-tömítés csere az ház előtt a füvön kb. 20 perc alatt.
2. Az egykori NDK-ban ültem egy repgépszerelő spéci Trabijában, ami a drezdai reptér betonján 4 személlyel 140-el ment. Félelmetes volt! Mielőtt beszólnátok, a sebmérő nem a gyári volt. Az csak 120-ig mért.

2013.06.20. 15:47:57

Gyerekek akik itt a technikát istenítik, látták már Barnát vezetni? Azért ennyi Trabis év nem múlik el nyomtalanul. (igaz a Super1600-as Forddal sem volt gyenge)

Nick Leeson 2013.06.20. 18:58:03

Én is nagyon imádtam a Trabantot. Nem igazán tudom megmondani az okát, de tényleg így van. Talán arról van szó, hogy ember és gép igazán közel áll egymáshoz vezetés közben. Annyira nyers, és annyira sprőd, hogy mintha érezné az ember, ahogy váltáskor toszogatja a fogaskerekeket, fékezéskor mintha a cipő talpával taposná oda a fékpofát a dobfék belsejéhez, kormányzáskor mintha érezné a rozsdás vasak egymáson elmozdulását. A karosszéria mintha nem is lenne, csak papírral vannak burkolva a rondább részek az utca embere számára... Szóval feelinges... Kéne venni egyet, mielőtt kihal, vagy vagyontárgy lenne belőle...

ha1tt 2013.06.20. 20:02:44

@C16SE: Igaz! Azt hiszem Dávid Sándor mondta, a versenyautó legfontosabb alkatrésze a kormányt a pedálokkal összekötő közdarab...

Suprati 2013.06.21. 22:12:17

@ssw123: Volt, ill. van vezérlése, igaz nem tengely, hanem tárcsa...
süti beállítások módosítása